در دوره ای که تحت سلطه تکنولوژی است، ادغام برنامه نویسی در آموزش به عنوان یک نیروی تحول در شکل دادن به تجربیات یادگیری دانش آموزان ظهور کرده است. همانطور که تکنولوژی همچنان در هر جنبه ای از زندگی ما نفوذ می‌کند، توانایی درک و ایجاد با زبان های برنامه نویسی به طور فزاینده ای مهم می‌شود. 

نفوذ فراگیر فناوری در جامعه معاصر نیازمند تغییر در اولویتهای آموزشی است آموزش برنامه نویسی به دانش آموزان یک پاسخ فعال به خواسته های آینده دیجیتال است، جایی که مهارت در برنامه نویسی نه تنها یک مهارت فنی بلکه یک شکل از سواد است که برای حرکت در پیچیدگی های دنیای مدرن ضروری است.

یادگیری برنامه نویسی (کد نویسی) توسعه استدلال منطقی، مهارت های حل مسئله و تفکر محاسباتی را تشویق می‌کند. این مزایای شناختی فراتر از برنامه نویسی است و بر نحوه برخورد دانش آموزان با چالش ها و مفهوم سازی راه حل ها تأثیر می‌گذارد. (یک رویکرد ضروری حل مسئله که شامل تجزیه مشکلات پیچیده به اجزای کوچکتر و قابل کنترل تر است) برنامه نویسی تفکر محاسباتی را پرورش می‌دهد. این ذهنیت تحلیلی نه تنها به عنوان پایه ای برای برنامه نویسی عمل می‌کند بلکه توانایی های کلی حل مسئله را نیز افزایش می‌دهد و باعث رشد و پرورش خلاقیت دانش آموزان می گردد.

دبیرستان عطارد با اهمیت دادن به این مهم، کلاس های برنامه نویسی و کامپیوتر را در طول سال تحصیلی با به کار گیری به روزترین امکانات و تجهیزات و استفاده از اساتید مجرب برگزار می نماید.