بهزاد اسداله، فوق‌لیسانس ریاضی از دانشگاه امیرکبیر و مدرس خانه‌ی ریاضی برای المپیاد IMC است، وی با نزدیک به دو دهه سابقه‌ی تدریس ریاضی و تألیف کتاب‌های کمک‌درسی گوناگون خصوصاً برای مدارس تیزهوشان، چهره‌ای برجسته در ریاضیات کشور محسوب می‌شود.
اسداله سرگروه و طراح آزمون‌های ریاضی گاج است و امسال در دبیرستان عطارد، تدریس ریاضیات در پایه‌ی نهم و دهم را برعهده دارد
.

خبرنگار عطارد: «لطفاً کمی از روش تدریس ریاضیات در دبیرستان عطارد برایمان بگویید»
اسداله: «ما فقط به مفاهیم فکر می‌کنیم، مفاهیم را درس می‌دهیم و تمرینشان می‌کنیم؛ در واقع به ریاضیات باید به شکل مفهوم‌محور پرداخته شود تا نتیجه بدهد، حفظ کردن‌ها و گذر کردن از ریزمفهوم‌ها هم نخواهیم داشت»

خبرنگار عطارد: «ارزشیابی دانش‌آموزان به چه شکلی انجام می‌شود؟»
اسداله: «ما آزمون‌های ماهانه برگزار می‌کنیم، آزمون‌هایی که بسته به زمانشان اهداف گوناگونی را دنبال می‌کنند. در این آزمون‌ها بیشتر هدفمان این است که میزان آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم را بسنجیم.
در پایه‌ی نهم هدف اصلی ما کتاب درسی است، دانش‌آموز برای حضور موفق در امتحان نهایی باید جز به جزء کتاب‌درسی را فهمیده و تمرین کرده باشد.
اما در پایه‌ی دهم اوضاع کمی متفاوت است، ما از کتاب‌درسی فراتر رفته و تست‌های گوناگون حل می‌کنیم تا پایه‌ی ریاضیات کنکور دانش‌آموز استوار بنیان شود.»

خبرنگار عطارد: «با توجه به دوسالی که مدارس تحت تاثیر ویروس کرونا بودند، پایه‌ی ریاضی دانش‌آموزان عطارد را چطور ارزیابی می‌کنید؟»
اسداله: «باید بگویم که اگرچه این افت تحصیلی اجتناب‌ناپذیر بود اما دانش‌آموزان عطارد به نسبت دیگر مدارس، کمتر آسیب دیده‌اند و پایه‌ی قابل قبولی دارند.
البته مشخصاً بدین دلیل است که کلاس‌های عطارد حتیٰ در این دوسال هم به صورت حضوری و مستمر برگزار شده و کمترین میزان تعطیلی یا تشکیل کلاس به صورت آنلاین را داشته است.
نمود این مسئله اکنون کاملاً قابل لمس است.»

ادامه‌ی این مصاحبه را در شماره‌ی بعدی ماهنامه‌ی عطارد خواهید خواند.