سالی یک مرتبه این همه‌پرسی برگزار می‌شود؛ مدیریت دبیرستان کلاس‌ به کلاس به بحث و گفت‌و‌گو با دانش‌آموزان می‌پردازند و پای صحبت‌هایشان می‌نشینند.

دانش‌آموزان در این جلسه فرمی را تکمیل می‌کنند که حاوی سوالات مختلفی در مورد مدرسه است.

از شرایط محیطی و امکانات رفاهی گرفته تا نظر دانش‌آموزان درباره‌ی دبیران و کادر مدرسه!

به این فرم که نگاه می‌کردیم سوالات جالبی در آن بود!

- از کسی در مدرسه ناراحتید؟!

- چه کار کنیم که مدرسه‌ی بهتری داشته باشیم؟

- نگران کدوم درستون هستید؟

دانش‌آموزان به سوالات پاسخ داده و فرم را به صورت ناشناس و بدون ذکر نام تحویل مدیریت مدرسه می‌دهند.

جناب آقای رستمی در این باره فرمودند:

هم ما باید یاد بگیریم که گوش شنوای دانش‌آموزانمان باشیم و هم دانش‌آموز باید یاد بگیرد که نقد کند و مطالباتش را صریحاً بیان کرده و پیگیری کند.

از بین رفتن شکاف میان‌نسلی و عدم‌درک متقابل میان نسل‌جوان و نسل‌های پیشین که این روزها جزو دغدغه‌های اصلی کشور است، از همین مدرسه و کلاس باید آغاز شود.

دانش‌آموزان در حاشیه‌ی این دیدار به طرح مسائل مختلف پرداختند و دیدگاه‌ها و انتقادات خود را به صورت مستقیم به مدیریت دبیرستان منتقل کردند.

اگرچه فرم‌های تکمیلی تنها توسط شخص مدیر بررسی می‌شود اما نتایج کلی و عمومی این نظرسنجی، به صورت هدفمند در اختیار دبیران و کادرمدرسه قرار خواهد گرفت تا در بهبود روابط ایشان با دانش‌آموزان اثرگذار باشد.

جناب آقای رستمی اضافه کردند:

یکی دیگر از کارکردهای نظرات دانش‌آموزان، آماری‌ست که در اختیار دکتر سهیلی، مشاور و روان‌شناس دبیرستان، قرار می‌گیرد تا ایشان با توجه به نظرات دانش‌آموزان، مفاد درخورد و مفید برای آنها را در برنامه‌ی مشاوره‌ای مدرسه قرار دهند.

ما همواره باید به روحیات و سلامت‌روان دانش‌آموزانمان توجّه ویژه‌ای بکنیم.

در پایان مدیریت دبیرستان راستی‌آزمایی و تاثیر نظرسنجی سال گذشته را از دانش‌آموزان پرسیدند تا میزان اجرای نظرات آن‌ها در مسائل مختلف مدرسه بررسی شود.

رضایت دانش‌آموزان از اجرای نظراتشان و دقتشان در بیان کوچکترین مسائل مدرسه، زیبایی پایان این جلسه را دوچندان می‌کرد.